Project-overzicht
Centre Veghel
Vol energie investeren in leefbaarheid en saamhorigheid
Op papier leek het onverstandig. Misschien zelfs wel onbegonnen werk. Toch durfde Stein het in 2012 - hartje kredietcrisis - aan om 33 appartementen van het failliet verklaarde project Centre Veghel aan te kopen. Het door problemen geteisterde complex van in totaal 92 appartementen, was niet alleen een doorn in het oog van de gemeente Veghel en eigenaar Rabobank Nederland, maar ook van de curator en de bewoners van de bijna 60 woningen die al wel verkocht waren. Juist hierin zat voor Stein de uitdaging. We zagen namelijk een unieke kans om het tij te keren. En om onder uitdagende omstandigheden een volledig eigen draai aan het project te geven.
Van nachtmerrie naar droomproject
Leegstand. Onleefbare situaties door slechte verlichting. Niet afgeronde werkzaamheden. Onbetaalde facturen. Een kleine greep uit de problemen waar de partijen die bij het project betrokken waren mee te kampen hadden. Waar andere ontwikkelaars het niet aan zouden durven, zag Stein na constructieve gesprekken met de gemeente, eigenaar Rabobank en de curator juist een enorme kans om Centre Veghel tot een succes te maken voor álle stakeholders. Na het ontwarren van alle knopen, werd een gedegen plan opgesteld. Twaalf appartementen werden casco verkocht. Een aantal andere gingen in de verhuur. Voor de woningen die overbleven hadden we een typisch Steiniaanse oplossing achter de hand. Even creatief als langetermijngericht.
Het grootste probleem van de resterende appartementen bleek namelijk het negatieve imago. Tijd voor verandering. Stein besloot tot een investering van €30.000 per woning om de afwerking naar een hoger niveau te tillen. Een bewuste keuze voor topkwaliteit dankzij gebruik van hoogwaardige materialen in onder andere keukens en badkamers. De beslissing pakte goed uit: vier maanden na de start van de verkoopcampagne waren de eerste tien appartementen verkocht.
De kracht van disruptieve marketing
Het zit in ons DNA om voortdurend anders kijken naar projecten, omgevingen en economische kansen. Dus voelde het logisch om ook een aanzienlijk marketingbudget vrij te maken voor Centre Veghel. Het communicatieoffensief - inclusief opvallende guerrillamarketing - om het imago rond het gebied en het project te verbeteren, was niet alleen gericht op toekomstige bewoners. We wilden ook de bestaande bewoners weer trots maken op ‘hun’ Centre Veghel. De speciaal in het leven geroepen glossy ‘Kans’ bracht beide doelgroepen samen. Door geen verkoopbrochure maar een magazine te maken vol bewonersverhalen en interessante human interest artikelen, lukte het om de publieke opinie langzaam positief te beïnvloeden. En nieuwe eigenaars voor de leegstaande appartementen te vinden.
Uniek in aanpak én in resultaat
Centre Veghel is een typisch Stein-project. We zijn niet van de eenvoudige ‘copy-paste’-oplossingen of het herhalen van zetten. Elk project verdient het beste. En het beste betekent voor elk project iets anders. De investeringen, energie en persoonlijke betrokkenheid die we in dit project hebben gestopt hebben hun vruchten inmiddels afgeworpen: alle appartementen zijn verkocht of verhuurd. Sjon Reijers: “Door te focussen op de potentie van Centre Veghel zijn alle partijen blij.”
Meer weten?
Wil je meer weten over dit project? Neem contact met ons op of kijk op de website van 'Centre Veghel'.